Welke bijscholingen ICT & Media wil jij volgen?

Tips of vragen over het (didactisch) gebruik van (multi)media (tijdens de les).

Moderator: chris.goevaerts

kevin.van.eenoo
gebruiker

Welke bijscholingen ICT & Media wil jij volgen?

Berichtdoor kevin.van.eenoo » 18 Aug 2010 11:04

Vandaag kreeg ik de vraag welke bijscholingen i.v.m. ICT & Media ik komend schooljaar wil geven. Ik heb al enkele voorstellen doorgestuurd (en zal ze hier nog plaatsen als ze goedgekeurd worden), maar ik vroeg me af of er ondertussen vragen zijn naar bepaalde bijscholingen vanuit het werkveld? Vragen staat vrij!

Het gaat over bijscholingen die doorgaan in Gent, maar deze vraag kan ook interessant zijn voor mensen die buiten Gent bijscholingen organiseren. Hou je dus zeker niet in omdat het aanbod te ver van je bed ligt ...

Vermeld er misschien bij of het in jouw geval gericht moet zijn naar het kleuter, lager of secundair onderwijs.

Dank bij voorbaat voor de reacties!

PS: Heb je een prangende vraag naar een bijscholing die niet met ICT & Media te maken heeft, dan geef ik die door aan de collega's.

kevin.van.eenoo
gebruiker

Re: Welke bijscholingen ICT & Media wil jij volgen?

Berichtdoor kevin.van.eenoo » 14 Okt 2010 23:13

Binnenkort dien ik waarschijnlijk volgende voorstellen in:
  • SMART Board en SMART Notebook
  • Een dynamische (school)website uitwerken met Drupal
  • Screencasts in het onderwijs
  • Inhouden downloaden en online plaatsen
  • YouTube filmpjes optimaliseren voor jouw lessen
  • Videobewerking

Misschien ook nog iets i.v.m. mindmaps, maar dat is nog niet zeker.

Wat denken jullie hiervan? Zinvolle zaken? Wat spreekt je aan? Wat minder of niet? Heb je nog andere onderwerpen die je uitgewerkt wilt zien? Er zullen er waarschijnlijk nog enkele items moeten uitvallen of vervangen worden, vandaar de vraag om feedback. Dank aan allen die reageren!

davy.mortier
gebruiker

Berichtdoor davy.mortier » 15 Okt 2010 11:47

Mooi en gevarieerd aanbod. Eén bedenking: zijn er nog velen bezig met zelf een dynamische website te maken sinds de komst van de leeromgevingen?

:wink: Davy

kevin.van.eenoo
gebruiker

Berichtdoor kevin.van.eenoo » 16 Okt 2010 09:41

davy.mortier schreef:Mooi en gevarieerd aanbod. Eén bedenking: zijn er nog velen bezig met zelf een dynamische website te maken sinds de komst van de leeromgevingen?

:wink: Davy

Een ELO is één ding, maar dit is een gesloten omgeving. Daarnaast hebben de meeste scholen nog een schoolwebsite die ze openstellen voor iedereen. Deze bijscholing werd vorig jaar ook gegeven en was vlug volzet. Er was toen nog veel vraag naar en hopelijk is dat dit jaar niet anders :wink:

lenny.de.vos
gebruiker

Berichtdoor lenny.de.vos » 16 Okt 2010 13:59

Mijn suggestie is niet i.v.m. WAT te geven maar WANNEER het te geven ...

Als leerkracht informatica in het volwassenenonderwijs kan ik nooit 's avonds bijscholingen volgen omdat ik bijna elke weekavond zelf voor de klas sta.

En waarom gaan er nooit eens bijscholingen door in de vakanties? Ik begrijp dat iedereen graag zijn vakantie heeft, maar men moet toch opdrachten van leerkrachten zo kunnen organiseren dat ze dan eens een andere week vrij hebben ... Ikzelf zou daar geen enkel probleem mee hebben.

Groeten,

Lenny

kevin.van.eenoo
gebruiker

Berichtdoor kevin.van.eenoo » 09 Nov 2010 16:57

De bijscholingen staan vast. Hieronder een overzicht:

Daarnaast geven enkele van mijn collega's nog andere interessante bijscholingen. Een overzicht vind je hier.

Terug naar