organisaties buitenlandse schoolreis

Ken je een interessant adres of maakte je onlangs een leuke studiereis of geslaagde uitstap, laat het ons hier w…

Moderator: bruno.vandensteen

vanessa_leuyckx
gebruiker

organisaties buitenlandse schoolreis

Berichtdoor vanessa_leuyckx » 14 Sep 2010 12:28

Hallo,

Dit schooljaar staat er opnieuw een buitenlandse schoolreis op het programma.

Kennen jullie organisaties die scholen mee begeleiden of die zelf een programma hebben waaruit we kunnen kiezen?

Alvast bedankt,
Vanessa

unitas
gebruiker

Re: organisaties buitenlandse schoolreis

Berichtdoor unitas » 29 Sep 2010 11:40

wij zijn reeds enkele jaren op reis geweest met Universitas Reizen uit Heverlee.
Zij hebben enkele voorbeelden van programma's op hun website maar werken voornl. a la carte volgens jouw wensen.
www.universitasreizen.be
We zijn er steeds heel tevreden van geweest: goeie en persoonlijke service, correcte afspraken, zeer degelijke en centraal gelegen hotels...

Leraresther
gebruiker

Berichtdoor Leraresther » 24 Nov 2010 12:22

ik heb niet echt gehoord van zo'n organisatie. Op mijn school toendertijd gingen we naar Parijs en we zaten geloof ik in dit hotel Stars Paris Arcueil Porte d'Italie. Het heet 'hotel', maar het was echt niet zo byzonder en het was ook een goedkope reis. Het eten was inclusief, maar we aten toen vaak ergens anders, want het eten van het hotel was niet echt goed. Verder was het wel prima allemaal, geen luxe, gewoon bedden en 4 personen per kamer. Meet heb je ook niet nodig vind ik, want je bent toch de hele dag weg van je hotel om de stad te bekijken. Toch zou ik het zelf anders doen, redelijke appartementen of misschien een aantalhuizen huren. Wel handig om dan een beetje uit het centrum te kijken, Parijs is wel een dure stad natuurlijk. Bovendien heeft Parijs een goed metro systeem, dus je kan alles wel makkelijk bereiken. We waren met de bus voor 5 dagen naar Parijs gegaan (hier kun je bijvoorbeeld voor naar binnen- en buitenland bussen huren voor schoolreizen)

Tessa-
gebruiker

Berichtdoor Tessa- » 10 Feb 2011 11:50

Als jullie richting Barcelona gaan:

Wij hebben destijds iemand gezocht op de locatie die ons hielp bij de organisatie en tips gaf over wat te doen. Ook hielp zij bij het maken van reserveringen(hotels,tours, restaurants) etc. Een zeer succesvolle studiereis hebben wij daar gehad!

Onze contactpersoon was: Mahrou van www.cruisingbarcelona.com

peter.strik
gebruiker

Berichtdoor peter.strik » 15 Dec 2011 17:29

Hallo Vanessa,
Ik heb zojuist een nieuwe schoolreisorganisatie opgezet. Educational Schooltravel organiseert inspirationele schoolreizen, zoals buitenlandse educatieve uitstappen en sneeuwklassen. Wij zijn onderdeel van TUI Travel en hebben een breed aanbod van eigen accommodaties en ruime ervaring in de organisatie van schoolreizen.

Wanneer je ook dit jaar een buitenlandse schoolreis organiseert, kun je even contact met me opnemen om te zien of ik je kan helpen bij de organisatie van jouw reis!
Vriendelijke groet,
Peter Strik
M. peter.strik@tuieducation.com
W. www.educationalschooltravel.com

Stijn Van Wegwijzer
gebruiker

Berichtdoor Stijn Van Wegwijzer » 04 Okt 2013 10:43

Je kan met al je vragen over schoolreizen, reizen van en voor jongeren terecht bij VZW Wegwijzer. Je kan gratis vragen stellen en wij zoeken het op voor u.

via stijn@wegwijzer.be

of via dit formulier:
https://docs.google.com/forms/d/1OEOoB0X3sBtWtLHcVjMGIW7Bbxl6UUM5JYmbp3kPvjw/viewform

Vriendelijke groet
Stijn

sander.sommers
gebruiker

Berichtdoor sander.sommers » 22 Nov 2014 15:30

Hallo,

Wij zijn in de zomer van 2013 op werkweek in Oostenrijk geweest.
Deze werkweek was een outdoor-week in Tirol. (Osttirol)
We hebben het daar helemaal naar onze zin gehad!!!
Alles verschillende buitensport belevenisse en toffe gidse die ook verschillende talen kunnen!
De groepsaccommodatie is "Haussportland" en is van een nederlandse familie die kant en klare reizen aanbieden.

www.haussportland.com

Het buitensport-bedrijf dat met ons buiten lekker bezig was:

www.adrenalin-outdoor.at

Ik kan het jullie aanraden hier voor een schoolrijs te informeren!

Groet,
Sander

Sabrina023
gebruiker

Berichtdoor Sabrina023 » 22 Nov 2014 18:01

Hallo

Wij hebben met onze school vorig jaar een reis naar Parijs georganiseerd. Hiervoor hebben we de reisorganisatie E.L.S. gecontacteerd. Die hebben ons ook geholpen om ons programma op te stellen en om eventueel musea te contacteren. We waren er in ieder geval tevreden van.

www.els.be

bemmel
gebruiker

Berichtdoor bemmel » 15 Dec 2017 13:27

Goedemiddag,

Wij hebben hele goede ervaringen met schoolreisorganisatie [url]reiskundig.nl[/url]. Zij organiseren al vele jaren onze buitenlandreizen. Zij komen altijd langs op school om de reizen door te spreken en te evalueren wat echt heel prettig werkt. Ze weten overal over mee te praten en hebben ons vaker uit de brand geholpen. Ik zou het iedereen aanraden!

www.reiskundig.nl

Terug naar